2014. július 28., hétfő

Pizza - sajttal töltött széllel

Az alaprecept Limarától származik. Friss élesztő helyett porélesztőt használtam, illetve mérleg híján érzésre mentem a liszt mennyiségét illetően.


50 dkg liszt
3 evőkanál olaj
2 teáskanál só
1 evőkanál oregánó
3 dl víz
1 csomag (7 g) porélesztő
1 teáskanál cukor

A hozzávalókból lágy tésztát gyúrtam és duplájára kelesztettem. (Igazság szerint nálam kb 4 órát kelt, de nem ártott neki, nem esett nagyon össze.) Kelesztés után óvatosan átdolgoztam, két részre osztottam, és kézzel nyújtva egyengettem bele két 32cm-es pizzasütő formába. A széleit túlhúztam a sütőformán, hosszú csíkokra vágott trappista sajttal töltöttem. Megkentem a szósszal (sűrített paradicsom, só, bors, fokhagyma, bazsalikom, oregano és majoranna keveréke, amit szintén pár órával a sütés előtt bekevertem, hogy összeérjenek az ízek), tettem rá paradicsomkarikákat és bőségesen megszórtam reszelt sajttal. Kb 200 fokon 15 percig sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése