2012. január 24., kedd

Búzakorpás tönkölykenyér

Erre a kenyérre nagyon büszke vagyok. Régi recept felturbózva. Csak úgy érzésre. Bejött.

25 deka finomliszt
15 deka rétesliszt
10 deka tönkölybúzaliszt
fél csomag szárított élesztő
1 kk aszkorbinsav
1 kk búzasikér
4 deka búzakorpa
3,5 deci víz


Dagasztás-kelesztés dolgát szokásos módon a kenyérsütőgépre bíztam. Miután szépen megkelt, cipót formáztam, és beletettem egy sütőpapírral kibélelt kerek jénai tálba. Hagytam szépen megkelni, közben előmelegítettem a sütőt 220 fokra. Először 20 percig, majd fedő nélkül kb 30 percig sütöttem. Isteni ropogós héjú cipó lett belőle.

24 megjegyzés:

  1. Milyen csinosra gömbölyödött! ;-)))

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos lett a cipócskád!! Látszik rajta hogy milyen finom, ropogós, jaj mit nem adnék egy szeletkéért. Sokat gondolok Rád meg a kicsi pocaklakóra. Vigyázz nagyon magatokra, pihenj sokat. Puszillak:)

    VálaszTörlés
  3. Vali köszönöm.
    Anazar :))))
    Gizi köszönöm, tényleg nagyon ropogós héjú lett és nem túl sűrű bélzetű, meg is ettük tegnap a 3/4-t :) Pocaklakó jól van, sokat mocorog, a kenyeret is díjazta :)
    Csibe köszönöm :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zsiri, szép kerek regisztrált olvasóm lettél, az alkalomból sütnék-főznék neked. Mit ennél szívesen, sósat, édeset, süljön, főjön?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húha, ez most komoly?:))

      Törlés
    2. Húúúha, ez nem semmi :) Pocaklakóm mostanában az édesre bukik, a többit Rád bízom és nagyon köszönöm ;)

      Törlés
  5. És még mennyire finom is lett, azt kár hogy nem lehet lefotózni! :) Pedig ízlene a többieknek is!

    VálaszTörlés
  6. Elég jól sikerült......Búza sikért én már régóta nem használok, hagyom inkább 12 órát kelni, illetve lassú tűzön sütöm. Gratulálok :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm :) Megkérdezhetem, hogy miért nem?

    VálaszTörlés
  8. Nincs semmi titok benne, egyszerűen a hosszú kelesztés és a lassú sütés is tökéletesen (=a kerámia lábos méretének megfelelően) megemeli a kenyérkét. A tk Tönköly (egyharmad arány) miatt nem is tudna nagyobbra nőni. Sima fehérnek meg a búzasikér csak túl növekedést okozna. Hát ennyi!

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon szep lett, el is viszem a receptet :-) Sok vidamsagot meg a varandossag utolso heteire :-)

    VálaszTörlés
  10. ez egy remek darab lett, kár lett volna leballagni a 4-ik emeletről

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, azóta sült egy burgonyás is :)

      Törlés
  11. Nos, mit ennél kedves Zsiri? Mit főzzek neked??

    VálaszTörlés
  12. Fantasztikus kenyérkéd lett!!! Örülök, hogy jól vagy és nődögél a babuka! Egyél csak mindenféle finomságot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Sok finomságot szoktam sütni Tőled is ;)

      Törlés
  13. Te, ez nagyon szép!!!

    Emlékszel, egy évvel ezelőtt is nagy kenyérsütésben voltunk? Na ez most nekem kimarad. Ugyanis a konyhában a sütő helyén egy sterilizáló gép van...
    Fene egy gusztusuk van ezeknek itt kint... :D

    VálaszTörlés
  14. Kedves Zsiri, elkészült a pocaklakód édes süteménye. Fogadd szeretettel! Remélem kedvetekre valót sütöttem ;-)

    VálaszTörlés