2011. május 27., péntek

Milliomos szelet

Kellett valami durván tömény. Ami üt. Nah ez olyan. Alapvetően Macikonyha és KicsiVú receptjét vettem alapul, csak a karamell összeállításában változtattam egy keveset.


Tésztaalap: 17 deka lisztet 12 deka vajjal el kell morzsolni, hozzá kell adni még 5 deka cukrot és egy csipet sót. Nem igazán fog összeállni, így ha megvan a keverék, akkor azt szórjuk bele egy kivajazott és kilisztezett tepsibe (én egy kb 20x30-as jénait használtam) és alaposan nyomkodjuk le. Lehet kézzel is, de egy evőkanállal egyenletesebb lesz. A tésztát tegyük be a hűtőbe, amíg a sütő előmelegszik. 180 fokon kb 20 perc alatt süssük halványbarnára. (Villával szurkáljuk meg, különben felpúposodik.)

Miközben sül a tészta, elkészíthetjük a karamellkrémet. Bár Maci bakinak könyvelte el a dupla adag karamellt, nekem nagyon tetszett, hogy szép vastag réteget képez a tésztán, így kapásból 4 tubus cukrozott sűrített tejet 10 deka vajjal és egy csipet sóval feltettem egy lábosban főni. Lassan de biztosan besűrűsödött. Akkor jó, mikor keverve a massza elválik az edény falától. Ha kész, félretesszük hűlni.

Mikor a tészta készen van, akkor megvárjuk, míg picit meghűl, és a szintén langyos karamellt egyenletesen eloszlatjuk rajta. Utolsó lépésként gőz felett csokit olvasztunk, majd a picit már megdermedt karamellrétegre öntjük. Kis hűlés után hűtőbe tesszük, hogy teljesen meg tudjon dermedni.

13 megjegyzés:

  1. Ú ez de jól néz ki!...egy "ütést" én is szívesen bevállalnék :)

    VálaszTörlés
  2. Húúúú, ez csúcsszuper!!!! Már én is régen foglalkozom a gondolattal, hogy megcsinálom, sőt ma még a tv-ben is láttam egy banánnal felturbózott változatát, de valamiért még nem jutottam el a kivitelezésig. Az egyik szeletkét elcsentem.:))

    VálaszTörlés
  3. Csibe köszi, nyugodtan, tényleg ütős :)

    Gizi mindenképpen érdemes, de vigyázni kell, nagyon tömény, de nagyon finom is :) Kóstold csak meg ;)

    Adryenn köszi :)

    VálaszTörlés
  4. Nem csak a suti, de a kepek is nagyon jol sikerultek ;)

    VálaszTörlés
  5. Nem csak a suti, de a kepek is jol sikerultek ;)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm ;) Gusztinak is ízlett :))

    VálaszTörlés
  7. Azt a hét meg a nyolcát!
    Bepisilek mennyire jó fotók! :D
    Mondjuk nálam a karamell csak fagyiban üt, de a te sütidből megkóstolnék egy kockát! Mondjuk az egyik c betűt. :D

    Jó hétvégét Zsiri és Gábor! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, karamell imádó vagyok, úgyhogy mentettem a receptet!KÖSZI!

    VálaszTörlés
  9. Köszi, nagyon finom is, ezt csípni fogod :)

    VálaszTörlés