2011. április 21., csütörtök

Foszlós kalács

Az eredeti recept Szepykétől minimális változtatásokkal:

75 dkg finomliszt
25 dkg rétesliszt
250 g margarin
200 g cukor
40 g élesztő
4 tojássárgája
350 ml tej
150 ml tejszín
1 kisebb citrom reszelt héja
1 csipet só
 
A dagasztást-kelesztést a kenyérsütőgépre bíztam. 6 részre osztottam és 2 kalácsot készítettem hármas fonással. Gáztepsire tettem őket és hagytam ismét kelni (kb fél órát). Közben előmelegítettem a sütőt 220 fokra. A kalácsokat egy kis tejszínben elkevert egész tojással lekentem és mentek is a sütőbe. Szinte ijesztően megnőttek, kellett nekik a hely (és itt lett volna jó a magasabb falú tepsi, amiben inkább felfelé törekednek, nem pedig oldalra...). 15 percig sütöttem őket gőzös sütőben 220 fokon, majd visszavettem a sütőt 200 fokra és letakartam a kalácsokat sütőpapírral. Sajnos ez a 200 fok is soknak bizonyult, odakapta az aljukat.
 

10 megjegyzés:

  1. De jó, és milyen ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, és foszlós, és ízre is remek lehet. Kicsit lapos, hát annyi baj legyen, én így is szívesen elfogadnám.:)

    VálaszTörlés
  3. igen, az aljukat levagdosni, s örülni, hogy így is finom..... barackos fánkot sütöttem, s annak is ez lett a sorsa, ráadásul a sütőmön semmi hőfokjelző nincs, 2 fokozat van, magas és alacsony, de azért finomakat sütök. gratulálok, nagyon szép ez a kalács.

    VálaszTörlés
  4. Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!!!

    VálaszTörlés
  5. Utólagosan is kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok Neked és a családodnak! :-DD

    VálaszTörlés
  6. Gizi kezdek vele megbékülni, végülis finom lett :) És köszönöm ;)

    Beastie igen, így történt. Nekem a régi sütőm volt ilyen, bár azon egy idő után csakis magas fokozat volt.

    Mézi köszönöm szépen :)

    VálaszTörlés