2009. november 25., szerda

Whoopie pie

Először Sajtkukacnál láttam meg ez a finomságot, és meg kell mondjam, teljesen elvarázsolt. A sütőtököt amúgy is nagyon szeretem, így ősszel-télen nagyon sok fogy, de általában csak sült formában, süteménybe még sosem használtam fel.


A tészta hozzávalói a következőek: (én egy 2 dl-es csészét használtam) 

3 csésze liszt
2 csésze nádcukor
1 ek őrölt fahéj
1 tk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
1 tk őrölt gyömbér
1 tk só
1 tk őrölt szerecsendió
1 tk őrölt szegfűszeg
1 csésze olaj
3 csésze sült sütőtök (ez kb. fél sütőtöknek a megsült húsa)
2 tojás
vanília (egy zacskó vaníliás cukrot használtam)

Krém:
1 doboz Philadelphia (125 g/doboz)
1 evőkanál vaj
1 evőkanál natúr joghurt
1 csomag vaníliás cukor

Először összekevertem a tészta száraz hozzávalóit, azután adtam hozzá a nedveseket. A tököt aprítóban (kézimixer hiányában) pépesítettem. Enyhén folyós masszát kaptam. A masszát egy nyomózsákba töltöttem, és sima csővel belülről indulva csigavonalakat nyomtam a sütőpapírral kibélelt tepsire. Hagyni kell kis távolságot a sütik között, mert sülés közben nekiállnak terjeszkedni :) Sajnos hőfokkal még mindig nem szolgálhatok, de nagyjából közepes lángon sütöttem a korongokat 10-12 percig. Vigyázni kell, mert könnyen leég az alja, és akkor az egész süti átveszi a kozmás ízt. Mikor már pirul a széle, azonnal ki kell kapni a sütőből. Mikor megsült, rácsra téve hagytam őket hűlni. Mikor kihűltek, kettesével összeragasztottam őket a krémmel. A krémen elég sokat változtattam Sajtkukac krémjéhez képest, de nagyon nem szeretem a vajas krémeket. Cukrot sem tettem bele, csak a vaníliás cukrot, és kicsit lazítottam még joghurttal is.

1 megjegyzés:

  1. Huuu nagyon finom lett!!! Nagyon koszonom a receptet!

    VálaszTörlés